Jeśli tu trafiłeś, na pewno interesuje Cię to w jaki sposób pracuje copywriter, będący zatrudniony w agencji reklamowej. Spokojnie, jesteśmy tu po to, abyś mógł zgłębić swoją ciekawość i poznać jego pracę – naprawdę od kuchni!

Zacznijmy od miejsca pracy. Bardzo często zdarza się, że copywriter pracuje w warunkach domowych. Dlaczego? Bo może! W końcu do pracy wystarczy mu laptop i głowa pełna pomysłów – ewentualnie papier i ołówek w wersji tradycyjnej. Czy jest to jednak taka super opcja, jak mogłoby się wydawać? Praca w domu budzi pokusy, które skutecznie mogą odciągnąć nas od pracy – czy potrafimy się im oprzeć? To zależy tylko od nas. Lepszym rozwiązaniem jest mimo wszystko praca w biurze – położonym najlepiej niedaleko naszego domu.

Tak naprawdę, każdy copywriter pracuje inaczej, jednak śmiało mogę powołać się na garść własnych doświadczeń podczas pracy w różnych agencjach reklamowych – w Poznaniu i nie tylko.

Najbardziej charakterystyczne jest to, że każdy dzień pracy w agencji reklamowej wygląda inaczej – tak naprawdę nigdy nie wiesz, co akurat będziesz robić. Tym samym określenie ram czasowych nie jest możliwe – sama praca zajmuje niekiedy mniej czasu niż np. dyskusje nad projektami lub rozmowy z Klientami i korespondencja mailowa. Każdy copywriter musi być też dobrym researcherem – bez tego idealny tekst nigdy nie powstanie!

Kolejna kwestia to terminy – deadline rzecz święta, a tylko dzięki dotrzymywaniu ustalonych dat będziemy brani na poważnie, zarówno w naszej agencji kreatywnej, jak i w opinii Klientów.

Każdy copy musi pamiętać również o systematyczności kontaktu – zarówno ze współpracownikami, jak i Klientami. Zapominanie o odświeżeniu skrzynki pocztowej jest surowo zabronione!

Czy pracę copy można określić jako ciężką? I tak i nie. Każdego dnia wymaga się od nas ponadprzeciętnej kreatywności – to może być naprawdę wykańczające. Nawet jeśli zdarzy Ci się gorszy dzień – Klienta to nie obchodzi, a Twój zły nastrój może tylko negatywnie wpłynąć na waszą komunikację. Poza tym trzeba być zawsze profesjonalnym – w końcu praca w agencji reklamowej to spore zobowiązanie. Mimo wszystko praca sprawia dużo frajdy, a zespołowe burze mózgów mogą być naprawdę inspirujące.

Czy wspominałam już o terminach? Bycie słownym bardzo popłaca, dlatego choćby skały pękały – musisz zrobić zadanie na czas! Są też plusy – mózg copywritera to prawdziwa skarbnica wiedzy. W końcu pisząc o czymś, musimy ten temat najpierw zgłębić – prawda? Aby materiały reklamowe wyróżniały się wyjątkową treścią, dobry research jest podstawą. Dzięki temu, brylowanie w towarzystwie dla copy to pestka!

Chciałbyś zostać copywriter’em? Rozczaruję Cię – nie prowadzą jeszcze specjalnych szkół dla tego zawodu. Myślisz o polonistyce? Owszem, nauczysz się sporo o literaturze, gramatyce i ortografii – poznasz nawet Staro Cerkiewno Słowiański, ale czy to nauczy Cię tworzyć teksty reklamowe? Niektórzy mówią na to flow, inni talent – tak czy inaczej musisz mieć „to coś”. Podstawą jest też szczere polubienie tego zawodu – wtedy możesz wykonywać go z przyjemnością, czyli najlepiej jak  umiesz. Dodatkowo, będzie to dla Ciebie źródło dochodu. Nie martw się, czekają na Ciebie także różnego rodzaju pomoce, jak kursy pisania kreatywnego, czy kursy SEO.

Gotowy do pracy jako copywriter? Rozgrzej palce i nie przestawaj chłonąć pomysłów ze… wszystkiego!