Jeszcze kilka lat temu, ideę amerykańskiego Black Friday znaliśmy tylko z opowiadań lub relacji osób, które doświadczyły tego fenomenu zagranicą. Jednak od kilku lat również Polacy wyczekują tego listopadowego piątku. Dlaczego?

Zacznijmy od krótkiej definicji. Dzień masowych wyprzedaży, funkcjonujący pod pojęciem Black Friday, zapoczątkowały Stany Zjednoczone, a z czasem przyjął się również z Europie. Jest to oficjalny początek okresu sprzedaży, który rozpoczyna się przed Bożym Narodzeniem. Jego głównym zadaniem jest zachęcenie klientów oraz sprzedawców do ceremonialnego otwarcia najgorętszego sezonu zakupowego w całym roku kalendarzowym!

Przejdźmy do krótkiego rysu historycznego. Początki Czarnego Piątku sięgają drugiej połowy XIX wieku i związane są ze Świętem Dziękczynienia, które zostało ustanowione przez prezydenta Abrahama Lincolna. Święto Dziękczynienia zawsze przypada na ostatni czwartek listopada. Tego dnia, a konkretnie wieczorem, Amerykanie zasiadają do uroczystej kolacji w gronie najbliższych, dziękując za wszystko, co ich w tym roku spotkało.

Skąd nazwa Czarny Piątek? Są dwie wersje. Jedna z nich głosi, że w latach 60. XX wieku podczas wyprzedaży w Filadelfii ulice były tak zatłoczone, że wymagana była interwencja policji. Aby zreferować wydarzenia, w których wzięli udział, użyli określenia Czarny Piątek. Według drugiej wersji, podczas tego dnia sprzedaż tak szybuje do góry, że handlarze przestają używać czerwonego atramentu, przypisanego stratom w bilansie, w zamian używając tylko czarnego, który przypisany jest zyskom.

Dlaczego w ogóle o tym piszemy? Jako agencja reklamowa oferujemy wsparcie w zakresie opracowania mechanizmu promocji, graficznego opracowania materiałów reklamowych oraz promowania. Łącząc ofertę z ideą Black Friday, oferujemy 20% rabatu na nasze usługi, przy czym naszą promocję wydłużamy do końca listopada!

Zapraszamy do kontaktu!