Strategia marketingowa – brzmi podniośle, prawda? Tak się składa, że jest ona dokładnie tą rzeczą, od której powinieneś zacząć budowanie marki. To nie żart – każda firma, mała czy duża, powinna mieć przemyślaną strategię marketingową! Co to oznacza w praktyce? Przygotowanie dokumentu (najczęściej na kilkadziesiąt stron), który odpowiada na pytania: jakie są mocne i słabe punkty Twojego przedsiębiorstwa, określi Twoje cele, a także to, w jaki sposób trafić do grupy docelowej. To drogowskaz, który pokaże Ci, w jakim kierunku powinna podążać Twoja firma.

Co jest głównym zadaniem dobrze skrojonej strategii marketingowej?

Przede wszystkim powinno być to określenie sposobu komunikowania benefitów płynących dla Klientów z wybrania Twojej firmy – skuteczniej, niż robi to konkurencja. Dobrze zdefiniowany target pozwoli Ci na idealne dobranie komunikatu marketingowego i w efekcie, na dotarcie do grupy docelowej.

Czas na jeden z najważniejszych etapów tworzenia strategii – plan marketingowy. To właśnie on określi co po kolei będzie się działo z Twoją firmą. Zazwyczaj jest on przygotowywany na dany okres czasu, rok lub pół roku – powinien także mieć na uwadze określony przez Ciebie budżet działań. Po stworzeniu „spisu zadań”, możemy spokojnie odhaczać je z listy.

Jakie powinny być założenia planu marketingowego?

  • trafne określenie odbiorców, czyli grupy docelowej
  • research konkurencji i bieżący monitoring ich działań
  • określenie celów marketingowych Twojego przedsiębiorstwa i sposobu ich realizacji
  • zdefiniowanie szacunkowych kosztów prowadzenia działań w obrębie strategii marketingowej

Czy będę potrafił sam przygotować dobrą strategię marketingową?

Nie jest tajemnicą, że najszybciej, najwygodniej i być może najbardziej efektywnie będzie, kiedy zgłosisz się do agencji reklamowej lub kreatywnej, która w profesjonalny sposób przygotuje kampanię reklamową Twojej firmy. Zanim jednak to zrobisz musisz dogłębnie poznać swój produkt, a także dobrze zrozumieć grupę docelową. Dlaczego jest to tak ważne? Sam musisz wiedzieć, jakie korzyści niesie ze sobą kupno i posiadanie produktu – dużo łatwiej będzie Ci później komunikować to odbiorcom. Benefity są także tym, co odróżni Cię od konkurencji – jak widzisz, mają one niebagatelne znaczenie.

To tylko garść informacji o strategii marketingowej, zaglądaj na naszą stronę, aby dowiedzieć się więcej i odkryć kolejne tajniki skutecznych działań marketingowych!