Strategie
marketingowe

Opracowujemy strategie marki, komunikacji, rozwoju czy sprzedaży. Planujemy działania, które oddają wizję i wartości brandu. Czuwamy nad spójnością komunikacji. Analizujemy rezultaty strategii w oparciu o precyzyjne dane.

Zbuduj z nami fundamenty!

Strategia to pierwszy krok na drodze budowania silnej marki. Nasza oferta obejmuje kompleksowy audyt dotychczasowych działań Klienta oraz rekomendacje na przyszłość.

Dostrzegamy potrzeby grup docelowych, analizujemy poczynania konkurencji, określamy charakter marki, budujemy lejki sprzedażowe. Przygotowaną strategię przekuwamy w działania w postaci identyfikacji wizualnej i językowej oraz planu komunikacji. Wprowadzimy na rynek lub przemodelujemy Twoją firmę czy produkt.

Wyróżnienie na tle konkurencji, konsekwentna komunikacja, prestiżowy wizerunek, lojalność konsumentów, zwiększone zainteresowanie brandem – to tylko niektóre z zalet wdrożenia strategii marketingowej!

We współpracy z nami stworzysz unikatową markę, która w oczach Klientów będzie wiarygodna i pożądana. To z kolei przełoży się na Twój biznesowy sukces.

Potrzebujesz wsparcia?
Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Co to są strategie marketingowe i jak wpływają na rozwój firmy?

Mówi się, że strategie marketingowe odgrywają fundamentalną rolę w sukcesie każdej firmy. W Hands doskonale rozumiemy funkcjonowanie rynku. Potrafimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających zleceniodawców. Bez trudu radzimy sobie też z tworzeniem strategii dla niszowych branż, w których komunikacja z klientami musi spełniać odpowiednia założenia. Zacznijmy jednak od odrobiny teorii – co to są strategie marketingowe i jak wpływają na rozwój przedsiębiorstw?

Definicja strategii marketingowej

W Hands strategię marketingową rozumiemy jako kompleksowy plan działania, którego realizacja ma w założeniu zrealizować określone cele marketingowe. Jest to drogowskaz pomagający zleceniodawcy zdefiniować, jakie kroki należy podjąć, aby dotrzeć do grupy docelowej i zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług.

Główne cele takich działań reklamowych to: zwiększenie świadomości marki, zdobycie nowych klientów, utrzymanie już pozyskanych oraz zwiększenie dochodów firmy. Dzięki odpowiednio zaplanowanej i zrealizowanej strategii przedsiębiorstwo może skutecznie konkurować z innymi firmami oraz w konsekwencji osiągnąć nad nimi przewagę. Przejdźmy do kolejnego wątku – jakie są strategie marketingowe, które warto brać pod uwagę?

Rodzaje strategii marketingowych

Współczesne strategie marketingowe w Internecie potrafią diametralnie się od siebie różnić. Specjaliści od analizy szukają nowatorskich sposobów, aby przekroczyć dotychczasowe granice docierania do targetu. Jakie więc wyróżniamy strategie marketingowe? Rodzaje możemy mnożyć, natomiast warto zacząć od podstaw, czyli trzech typów, które powinien znać absolutnie każdy przedsiębiorca.

Strategia penetracji rynku

To podejście zakłada zwiększenie udziału firmy na obecnym rynku poprzez zwiększenie sprzedaży istniejących produktów lub usług. Strategię często stosują firmy posiadające silną pozycję w branży, które chcą zmaksymalizować swój potencjał. Penetrację rynku najczęściej osiąga się poprzez obniżkę cen, system promocji lub rozwijanie sieci dystrybucji.

Strategia rozwoju rynku

W tym przypadku ekspansja firmy zasadza się na pozyskiwaniu nowych segmentów rynkowych. Takie podejście jest szczególnie atrakcyjne dla firm, które osiągnęły maksymalny potencjał na obecnym rynku i szukają nowych możliwości wzrostu. Strategia zakłada wyczerpujące badania, dostosowanie usług lub produktów do potrzeb użytkowników nowego rynku oraz budowanie świadomości marki,

Strategia rozwoju produktu

W tym przypadku należy stawiać na udoskonalenie i rozwój istniejących produktów lub usług. W ten sposób firma zachowuje konkurencyjność oraz może zaspokoić zmieniające się potrzeby klientów. Strategia ta stoi na innowacjach oraz testowaniu nowych rozwiązań.

Jak skuteczne są strategie marketingowe? Przykłady powyżej pokazują, że kluczem do sukcesu jest orientacja na jasno sprecyzowany cel – należy szczegółowo przemyśleć plan działania, dostosować kroki do oczekiwanych założeń i z pomocą strategii – osiągać nowe szczyty. W Hands doskonale wiemy, jak pomóc Ci wejść na nowy poziom. Skontaktuj się z nami już dziś!